La interviu cu … soacra

La interviu cu … soacra

Sa incercam un exercitiu de imaginatie:  Urmeaza sa iei cina cu viitoarea mama soacra. Nu ai cunoscut-o pana acum. Va stiti doar din auzite si speri sa-i lasi o impresie buna. Ajungi acolo si dintr-o dorinta arzatoare de a-i fi pe plac actionezi contrar a ceea ce te reprezinta si nu faci altceva decat sa gafezi. Iti suna cunoscut?

Unde ai gresit? Sa spunem ca imaginea creata din „auzite” precum si cea prezentata in cadrul cinei nu a a fost una tocmai buna. Asta se poate datora lipsei unei imagini de sine bine asumata si sustinuta.

Ce era de facut pentru a lasa o impresie buna? Sa te asiguri mereu ca tot ceea ce ajunge la urechile ei e de bine, sa te detasezi emotional de intreaga situatie, sa fii tu insuti fara sa exagerezi si sa acorzi atentie nevoilor ei.

Acum hai sa inlocuim contextul si personajele. Cina reprezinta un interviu important iar mama soacra este angajatorul pentru care iti doresti foarte mult sa lucrezi.

In noua lumina, imaginea de sine devine brand-ul personal/profesional, iar acesta ti-l poti construi apeland la metoda AIDA (Atentie, Interes, Dorinta, Actiune) o tehnica folosita in vanzari pentru a convinge un potential cumparator sa achizitioneze un produs.

Atrage atentia

Inainte de a convinge angajatorul trebuie sa ii atragi atentia. Promoveaza-te in mediul online, personalizeaza-ti CV-ul si ai grija in ce masura te expui, in ce fel si unde.

Starneste interesul

Atunci cand angajatorul te contacteaza este important să te implici, sa pui intrebari si sa oferi raspunsuri clare astfel incat sa ii mentii  interesul si sa fi chemat pentru un interviu.

Creste dorinta

Odata ajuns la interviu trebuie sa sa fii sigur pe tine, sa nu te chinui sa impresionezi si sa subliniezi beneficiile pe care le poti oferi pentru ca angajatorul sa isi doreasca sa te ia in considerare mai departe.

Actioneaza

Chiar daca interviul a decurs bine, trebuie sa te asiguri ca le-ai ramas in minte. Revino catre angajator cu un email de multumire si/sau cateva idei pe care ai omis sa le spui in timpul interviului. Pastreaza legatura.

Astfel, branding-ul personal/profesional te poate ajuta sa obtii jobul mult dorit. Insa, chiar daca prima impresie conteaza, ai grija sa o mentii si sa o imbunatatesti pentru ca angajatorul va fi mereu cu ochii pe tine … la fel ca si mama soacra.

Vino sa vorbim despre toate acestea la o noua editie Brand Your Career! pe 11 mai.


  • Trimite un link catre aceasta pagina prin email.
  • Da share acestei pagini pe Twitter.
  • Da share acestei pagini prietenilor tai de pe Facebook!