Despre branding profesional: Madi Radulescu, Executive Coach si Expert HR

Despre branding profesional: Madi Radulescu, Executive Coach si Expert HR

BIO Madi Radulescu

Madi Rădulescu este fondator si Managing Partner al MMM Consulting INT’L si incepand cu 2010 Director of Business Development, Central and Eastern Europe, Persona Global, Inc.

Are o experienta de peste 20 ani in domeniul consultantei de business si a trainingului, fiind implicata atat in dezvoltarea si implementarea de proiecte locale, cat si internationale, in 9 piete europene. Prin compania pe care a infiintat-o in 2003, MMM Consulting International si alaturi de o echipa de consultanti si traineri permanent expusi la provocarile mediului de afaceri, a gandit proiecte unice, care au primit atat aprecierea clientilor, cat si recunoasterea pietei. In plus, a coordonat numeroase proiecte de centre de evaluare si dezvoltare, a realizat proiectarea si implementarea de sisteme de evaluare de personal si constant se implica in derularea de programe de training la nivel de top management. Este de asemenea Executive Coach.


CVDesigners.ro: Ce reprezinta brandul profesional?

Madi Radulescu: A avea astazi un brand profesional, o imagine coerenta care transmite un mesaj clar despre cine esti ca om si ca profesionist este obligatoriu. Brandul profesional este “ceea ce te recomanda”, ce se asteapta partenerii tai, colegii tai, clientii tai sa primeasca in relatia cu tine. Brandul este mult, mult mai mult decat un CV, este mesajul tau de valoare.

Mai mult decat atat, cum astazi corporatiile au devenit comunitati, brandul profesional te pozitioneaza in aceasta comunitate si iti poate influenta drumul viitor.

CVDesigners.ro: De ce este important sa iti construiesti un brand profesional adecvat si de unde incepi?

Madi Radulescu: Brandul profesional devine deosebit de important in situatia in care vizezi un post “bun” pentru tine, conteaza daca ai o profesie liberala ca aceea a unui avocat sau consultant sau lucrezi ca freelancer in IT sau alte profesii in care, e bine ca oamenii sa te cunoasca “dupa nume” si reputatia sa vorbeasca de la sine despre garantia pe care o oferi daca te angajeaza.

De unde poti incepe? De la felul in care arata profilul tau Linked In, de la felul in care utilizezi Facebook sau alte medii de socializare, ce iti permiti si ce nu sa postezi n legatura cu viata ta privata care ar putea avea impact asupra reputatiei profesionale, de la Cv si felul in care il scrii, de la cum te imbraci sau respecti eticheta de business in corespondenta cu angajatorul sau clientii si partenerii tai. Poti incepe din multe locuri, important este sa fii consecvent si autentic in imaginea proiectata, sa nu pui o “masca” ce poate fi usor data jos cand oamenii te vad fata in fata si te cunosc personal. Iti poti face un blog unde vei avea posibilitatea sa publici in legatura cu aspecte profesionale sau legate de societate care te preocupa, aratand cu gandesti. Ateltie insa la limbaj si la “puterea opiniilor”. Si mai ales, nu uita, “internetul are memorie”.

CVDesigners.ro: Care sunt diferentele dintre un brand personal si unul profesional?

Madi Radulescu: Intr-o oarecare masura ele se suprapun, de aceea, odata ce ai decis sa iti construiesti un brand profesional cel personal trebuie sa fie deja unul solid. Acum, in legatura cu brandul personal pot fi multe de spus si raspunsul la intrebarea “cine sunt eu?” poate avea multe fatete. Dar, diferentierea majora vine din faptul ca, daca personal nu te studiaza in mod special altcineva decat cei interesati de tine personal (prieteni, familei), bradul profesional este unul bine studiat de angajatori, propria companie, de clienti, de furnziori, de parteneri de afaceri…si acesta poate sa iti ofere oportunitati sau sa iti taie caile de acces in companii in care ati putea avea un viitor profesional.

Brandul personal fata de cel personal este ca diferenta dintre LinkedIn si Facebook. Doar deschizand aplicatiile si intelegi. Daca unul este mai formal, mai orientat catre a evidentia ce abilitati ai, ce pregatire si ce tip de provocari profesionale ai avut in trecut, profilul personal arata ce preferinte de timp liber sau de dezvoltare personala ai. Doar ca, astazi, din ce in ce  mai mult, bradul personal completeaza brandul profesional si un angajator le va studia pe amandoua.

CVDesigners.ro: Cum poti utiliza brandul profesional si personal in cadrul unui interviu?

Madi Radulescu: In momentul in care ai ajuns la interviu poti fi sigur ca viitorul tau angajator a studiat CV, profil de Linked In si eventual Facebook. Nu toti dar, este o practica din ce in ce mai curenta. Deci, ce ai de facut este sa iti sustii brandul personal prin imagine, tinuta, corectitudinea de exprimare, evitarea englezismelor inutile etc. In plus, exemple relevante din Cv-ul tau si din proiectele pe care le-ai derulat, situatii in care ai actionat intr-un fel in care arata cine esti, ce stii sa faci si ce motivatii ai.

CVDesigners.ro: Ce sfaturi putem transmite celor care sunt in cautarea unui job?

Madi Radulescu: In primul rand sa lucreze la brandul profesional permanent. Un CV si un profil de Linked In trebuie sa fie “vii”, nu se completeaza doar cand esti restructurat, dat afara sau decizi sa pleci. Sa tina aceste documente actualizate, sa le imbogateasca (mai ales profilul de LinkedIn) cu detalii, cu prezentari, cu articole, sa aiba un rezumat bine scris si reprezentativ. Sa aiba o fotografie de profil adecvata nu una din vacanta sau prea languroasa, sa ceara recomandari si sa le faca publice. De multe ori acestea servesc drept referinte.

Citeste si sfaturile altor experti HR.

Vrei sa iti construiesti un brand profesional puternic? Suntem aici!


  • Trimite un link catre aceasta pagina prin email.
  • Da share acestei pagini pe Twitter.
  • Da share acestei pagini prietenilor tai de pe Facebook!