Cum iti scoti CV-ul in evidenta daca lucrezi in vanzari/marketing

Cum iti scoti CV-ul in evidenta daca lucrezi in vanzari/marketing

Gandeste-te la CV-ul tau ca la un produs

Imagineaza-ti ca CV-ul tau este o brosura de vanzare. Nici brosurile si nici CV-urile nu reprezinta povesti de viata. Cumparatorii care se uita pe brosuri si recrutorii care se uita pe CV-uri se concentreaza pe ceea ce au nevoie in acel moment. In cazul CV-ului, concentrarea este in a gasi persoana potrivita pentru jobul respectiv.

Sfat: Este important ca cititorul sa stie cine esti, de unde vii si ce poti sa faci. Nu uita sa-l adaptezi audientei.

Cunoaste-ti audienta

Nu uita ca recrutorii au putin timp si un numar nelimitat de cadidati. Daca vrei sa scrii un CV bun, fii atent la modul in care angajatorii prezinta ceea ce cauta in descrierile joburilor pe care le posteaza.

Sfat: Petrece timp pe Linkedln pentru a revizui posturile cu care crezi ca te potrivesti. Uita-te cu atentie la cuvintele cheie care apar in postari si asigura-te ca iti sincronizezi continutul cu ceea ce cauta recrutorii la un candidat.

Identifica beneficiile-cheie pe care le oferi

Recrutorii te vor chema la interviu numai daca inteleg si vor dori valoarea pe care tu le-o oferi. Renunta la clasicele obiective trecute in CV-uri ca de exemplu: „sunt in cautarea unei pozitii intr-o industrie care sa imi permita sa imi utilizez abilitatile de comunicare si cele interpersonale.” Acest obiectiv este vag, neoriginal si vorbeste mai degraba despre ceea ce tu doresti, nu despre ceea ce cauta angajatorul.

Sfat: Incepe prin a stabili o tinta clara. Identifica-ti punctele forte. Fa o legatura intre punctele tale forte si pozitia pe care ti-o doresti. Furnizeaza dovezi si povesti de succes. Punctele tale tari pot fi ceea ce un angajator cumpara, dar realizarile reprezinta dovada ca tu ai acele calitati.   

Delimiteaza fiecare pozitie ocupata in 2 sectiuni separate

In cadrul experientei profesionale, fiecare pozitie poate fi separata in 2 sectiuni: una care cuprinda sfera de actiune a pozitiei ocupate si alta care sa cuprinda contributiile majore si realizarile cuantificabile. Acest lucru ii va ajuta pe recrutori sa diferentieze intre ceea ce presupune un job si rezultatele pe care tu le-ai obtinut in trecut.

Sfat: In cadrul primei sectiuni noteaza in trei-patru propozitii care au fost principalele tale responsabilitati si modul in care rolul tau, privit in ansamblu, s-a potrivit in organizatie. Cateodata te ajuta sa-ti imaginezi ca explici ceea ce faci unui copil de 10 ani. Descrie rolul tau intr-un limbaj simplu si usor de inteles. Acest lucru te va ajuta sa eviti limbajul prea specializat. In cea de-a doua sectiune realizeaza o descriere concisa a rolului tau si foloseste „bullet points” pentru a sublinia contributiile majore.

Concentraza-te pe beneficii, nu caracteristici

Angajatorul vrea sa stie ce anume poti face tu pentru companie. Incearca sa eviti sa enumeri caracteristicile din zona ta de expertiza. Incearca sa argumentezi modul in care aceste zone de expertiza iti vor permite imediat sa aduci valoare organizatiei lor.

Sfat: Gandeste intotdeauna in termeni de „rezultate” si scrie continutul CV-ului intr-un mod care sa puna in lumina „beneficiile” pe care compania le va primi daca te va angaja pe tine.

Cuantifica-ti rezultatele

Aloca putin timp responsabilitatilor jobului si focuseaza-te asupra realizarilor pe care fiecare pozitie ti le-a adus. Pune accentul pe: cresterea vanzarilor, cresterea cotei de piata, cresterea bazei de clienti, noile conturi achizitionate sau chiar premii obtinute.

Sfat: A spune ca ai contribuit la „cresterea vanzarilor” nu este de ajuns. Cuantifica aceste valori cat mai bine si descrie ce actiuni ai facut pentru a ajunge la acele rezultate. De exemplu: „am contribuit la cresterea vanzarilor cu 32% prin lansarea unui program de cross-selling”. 

Nu uita de abilitatile personale

Numerele sunt importante, fara indoiala. Dar angajatorii isi doresc sa afle mai multe si despre abilitatea ta de a construi relatii si de a castiga loialitatea clientilor. De asemenea, oamenii tind sa angajeze candidati pe care ii plac si cu care isi doresc sa isi petreaca timpul si in afara orelor de munca, asa ca lasa-ti personalitatea sa straluceasca.

Sfat: Evita folosirea cliseelor precum „excelent comunicator”. In schimb, introdu una sau doua citate ce apartin unui coleg sau unui client care arata o dovada a personalitatii tale si a impactului tau in sfera sociala.

Fii succint

Probabil ai auzit ca ai intre 7-15 secunde la dispozitie pentru a impresiona un recrutor cu CV-ul tau. Concentreaza-te asupra detaliilor importante care te diferentiaza pe tine in fata celorlalti candadati si concepe un design care sa-l faca usor de parcurs.

Sfat: Atunci cand iti citesti CV-ul intreaba-te daca fiecare bucata de informatie este relevanta pentru audienta ta. Incearca sa cuprinzi toata informatia in jur de 2 pagini.

Ai si alte intrebari sau neclaritati, fa-ti CV profesionist cu unul dintre specialistii nostri!


  • Trimite un link catre aceasta pagina prin email.
  • Da share acestei pagini pe Twitter.
  • Da share acestei pagini prietenilor tai de pe Facebook!