Cum imi gasesc motivatia in miezul verii?

Cum imi gasesc motivatia in miezul verii?

Specialistii spun ca este normal ca vara sa resimti o scadere a motivatiei, pentru ca se schimba rutina, creste presiunea de a face lucruri (cu implicatiile financiare de rigoare) si de a arata foarte bine, la care se adauga caldura si lipsa generala de energie.

Iata insa cateva idei practice de auto-motivare:

  • Profita de felul in care functioneaza creierul tau! Daca practici un lucru timp de 5 minute pe zi, in fiecare zi, in timp iti va fi mult mai usor sa perpetuezi obiceiul format. Disonanta cognitiva face mai dificila renuntarea la o activitate pe care deja o practicam de ceva vreme. Cu cat iti urmezi cu mai multa disciplina obiectivele, cu atat mai motivat/a te vei simti.

 

  • Fa o lista cu ce ai de facut dar nu include lucruri prea vaste sau generale, precum sa traiesc mai sanatos sau sa nu mai fiu impulsiv. Alege de exemplu 10 aspecte de care vrei sa te ocupi, imparte-le in obiective mai marunte daca este cazul, prioritizeaza-le in ordinea importantei si gandeste-te pentru fiecare dintre ele, cu ce pas mic poti incepe ASTAZI.

 

  • Renunta la a face mai multe lucruri deodata, fie ca lucrezi simultan la mai multe proiecte, fie ca mananci in timp ce vorbesti la telefon. In timp te vor lasa fara energie!

 

  • Obisnuieste-te sa duci la bun sfarsit ceea ce incepi, indiferent de gradul de importanta al activitatii respective. In momentul in care creierul percepe in mod constant legatura dintre actiune si rezultat, motivatia intervine in mod natural.

 

  • A stii nu te motiveaza. Ai nevoie sa gasesti emotia care te pune in miscare. Vrei de exemplu sa faci mai mult sport? Poti acumula toata informatia despre beneficiile miscarii si tot sa nu aplici ceea ce ai aflat. Imagineaza-ti mai degraba cum te vei simti in momentul in care iti atingi obiectivul.

 

  • Cand lucrezi mult si simti ca devii demotivat, ia o pauza. Ideal ar fi ca dupa fiecare 45 de minute de munca sa urmeze o pauza de 5 minute in care sa te ridici efectiv de la birou si sa iti relaxezi creierul facand ceva complet diferit.

 

  • Mobileaza-ti mintea cu informatie de calitate, pe cat posibil pozitiva si renunta la sursele care au ca efect o stare de frustrare, stres sau sentimentul ca nimic nu merita efortul.

 

  • Dedica-ti macar jumatate de ora pe zi pentru propria ta dezvoltare sau buna dispozitie. Poate fi vorba despre acumularea de informatii pozitive dimineata la cafea sau enumerarea lucrurilor pentru care esti recunoscator seara inainte de culcare.

 

  • Opreste-te din a supra-analiza situatiile! De cele mai multe ori este principala piedica in schimbarea de atitudine.

 

  • Retine ca iti poti controla mediul, obiceiurile si gandurile. Alege sa traiesti cu cat mai putine autolimitari, critica mai putin si acorda o importanta mai mica stimulilor negativi care te inconjoara. Pe cat posibil, distrage-ti atentia de la acestia.

 

  • Renunta la a te plange sau a te compara cu altii si petrece-ti timpul cu oameni care te motiveaza si energizeaza.

 

Daca faci parte dintre cei care trec prin astenia de vara, alte sugestii utile poti gasi aici.


  • Trimite un link catre aceasta pagina prin email.
  • Da share acestei pagini pe Twitter.
  • Da share acestei pagini prietenilor tai de pe Facebook!